Forum pszczelarskie- pasieka wędrowna
Regulamin •  FAQ •  Szukaj •  Użytkownicy •  Stats •  Rejestracja •  Zaloguj •  Galeria •  Download
 


Poprzedni temat :: Następny temat
Organizer - program do prowadzenia pasieki.
Autor Wiadomość
kjkrol 



Wiek: 41
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 1
Wysłany: 27.01.11, 11:19
Organizer - program do prowadzenia pasieki.

Jestem programistą, który chce napisać coś swojego i ułatwić innym życie.
Mam pomysł na bardzo prosty program (kalendarz - organizer - wyświetlacz statystyk) wspomagającej prowadzenie pasieki.
Widziałem program Pasieka 2004 i uważam, że można podejść do tematu w inny sposób - w moim przeświadczeniu każdy program ma być ułatwieniem, a nie wyzwaniem - podstawa to przejżystość i funkcjonalność.
Pomysł jest taki:
Aplikacja ma mieć formę kalendarza - na wzór kalendarza google.
1) Każdy ul ma swój własny odrębny kalendarz.
2) Każdą akcję (np. miodobrania, leczenia, ważenia itd) dodajemy bezpośrednio do kalendarza - nie ma innego widoku edycji. (W moim zamyśle wyszukujemy odpowiedniego miejsca w kalendarzu, klikamy w to pole (wybrany dzień / godzinę), pojawia się okienko wyboru z listą typowych czynność chcemy wprowadzić i to wszystko.
Statystyki oglądamy w kolejnym widoku (nazwijmy go "Raporty). Statystyki możemy obejrzeć dla wybranego ula / wybranej grupy uli / całej pasieki.

Reasumując aplikacja będzie miała 3 widoki użytkownika:
A) Ekran główny - gdzie dodajemy ule (ustawiamy parametry początkowe)
B) Ekran kalendarza - gdzie nanosimy planowane / aktualne / starsza akcje dla wybranego ula / całej pasieki / grupy
C) Ekran Raportów - gdzie możemy obejrzeć graficzne / liczbowe statystyki dla wybranych uli / pasieki / grupy

To jest plan wersji podstawowej.
Rozumiem, że bardzo ważne są czynniki pogodowe: mógłbym rozbudować tą aplikację w ten sposób, że pobierałaby informacje o pogodzie z internetu. Wówczas sugerowała by o zmianie zaplanowanej akcji na inny termin.