Forum pszczelarskie- pasieka wędrowna
Regulamin •  FAQ •  Szukaj •  Użytkownicy •  Stats •  Rejestracja •  Zaloguj •  Galeria •  Download

Poprzedni temat :: Następny temat
Facelia na bardzo słabej glebie.
Autor Wiadomość
potok5 

Wysłany: 16.06.09, 23:47
Facelia na bardzo słabej glebie.

Dzień dobry,
Jestem początkujący.Mam kilka uli na skraju lasu sosnowego przy łąkach.Na próbę posiałem facelię.Gleba słaba,leśna.Przekopałem w kwietniu,zasiałem.Coś wschodzi,ale słabo.Liczyłem się z tym,ale jestem ciekawy czy można trochę podgonić "uprawę" jakimś nawozem.Czy może jakoś przygotować ziemię na przyszły rok? A może inna roślina? Poletko nieduże,praca ręczna.
Dziękuję i pozdrawiam

Moja pasieka: początkujący
ulik2004 

Wysłany: 17.06.09, 06:02

Witam. Mówisz że pole jest małe jeśli możesz to podaj jakiej wielkości. Jednak obawiam się, że jest zbyt małe by zmieniło w znaczącym stopniu miododajność okolicy. Raczej proponuje skupić się na kręgu o promieniu ok 1-2 km (w zależności ile masz uli) i poszerzeniu bazy pożytkowej w tym obszarze. Po pierwsze weź kalendarz roślin miododajnych i spadziujących i na oko zrób bilans okolicy, następnie weź pod uwagę ile jest pasiek w tym kręgu i będziesz miał jakie takie wyniki o bazie pożytkowej w okolicy. Następny krok to zasiewanie na nieużytkach, przy rowach, drogach, jakiś stawach roślin które wzbogacą pożytek w okresie kiedy go nie ma. Ja osobiście na terenie przy pasiece hoduje sobie zioła, ale facelię też mam w okolicy tyle że w tym roku to już jest samosiejka. Z roślin miododajnych obstawiam jednak najbardziej na drzewa. Może trzeba długo czekać aż zakwitną lecz pożytek co roku jest bardziej znaczący.

jino2 

Wysłany: 17.06.09, 17:44

Kolego, gdyby to była kwietniowa facelia to już okwitałaby.