Dzień dobry,
Jestem początkujący.Mam kilka uli na skraju lasu sosnowego przy łąkach.Na próbę posiałem facelię.Gleba słaba,leśna.Przekopałem w kwietniu,zasiałem.Coś wschodzi,ale słabo.Liczyłem się z tym,ale jestem ciekawy czy można trochę podgonić "uprawę" jakimś nawozem.Czy może jakoś przygotować ziemię na przyszły rok? A może inna roślina? Poletko nieduże,praca ręczna.
Dziękuję i pozdrawiam
Witam. Mówisz że pole jest małe jeśli możesz to podaj jakiej wielkości. Jednak obawiam się, że jest zbyt małe by zmieniło w znaczącym stopniu miododajność okolicy. Raczej proponuje skupić się na kręgu o promieniu ok 1-2 km (w zależności ile masz uli) i poszerzeniu bazy pożytkowej w tym obszarze. Po pierwsze weź kalendarz roślin miododajnych i spadziujących i na oko zrób bilans okolicy, następnie weź pod uwagę ile jest pasiek w tym kręgu i będziesz miał jakie takie wyniki o bazie pożytkowej w okolicy. Następny krok to zasiewanie na nieużytkach, przy rowach, drogach, jakiś stawach roślin które wzbogacą pożytek w okresie kiedy go nie ma. Ja osobiście na terenie przy pasiece hoduje sobie zioła, ale facelię też mam w okolicy tyle że w tym roku to już jest samosiejka. Z roślin miododajnych obstawiam jednak najbardziej na drzewa. Może trzeba długo czekać aż zakwitną lecz pożytek co roku jest bardziej znaczący.
Kolego, gdyby to była kwietniowa facelia to już okwitałaby.
proponuję to zielsko przekopać i zasiać owies póki padają deszcze; potem ostatniego lipca znowu przekopać i znowu zasiać owies; przekopać w październiku na zimę.; a na wiosnę jak w marcu zaczną się rostopy pasiać facelię (na śnieg i kałurze)
Wprawdzie powinna kwitnąć, ale miejscami w Polsce nie było deszczu i susza mogła opóźnić. U mnie samosiejka z tamtego roku dopiero zaczyna, a była w miejscu wilgotnym ..