Forum pszczelarskie- pasieka wędrowna
Regulamin •  FAQ •  Szukaj •  Użytkownicy •  Stats •  Rejestracja •  Zaloguj •  Galeria •  Download

Poprzedni temat :: Następny temat
Zasilanie krainki czerwiem buckfasta
Autor Wiadomość
MARKO 

Wysłany: 04.12.13, 21:49
Zasilanie krainki czerwiem buckfasta

Witam,
Chciałbym się poradzić doświadczonych pszczelarzy, czy można bez negatywnych konsekwencji pszczoły krainki zasilić czerwiem krytym buckfasta.

@DAN 

Wysłany: 07.12.13, 00:24
Re: Zasilanie krainki czerwiem buckfasta

MARKO napisał/a:
Witam,
Chciałbym się poradzić doświadczonych pszczelarzy, czy można bez negatywnych konsekwencji pszczoły krainki zasilić czerwiem krytym buckfasta.

Czerwiem możesz zasilać każdą rasę czy linię w dowolnej konfiguracji. Obojętnie czy czerw jest kryty czy otwarty nie ma to znaczenia.

Moja pasieka: 50 uli 1/2 Dadant + 50 odkładów w sezonie. Pszczelarstwem zajmuję się od 1970r.
MARKO 

Wysłany: 18.12.13, 11:45

Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Jestem początkującym pszczelarzem i nie byłem pewny czy po dodaniu czerwiu buckfastów do rodziny krainek nie pobudzę pszczół na przykład do wymiany matki.

Mam jeszcze jedną prośbę o pomoc.
Otóż póki co posiadam dwa ule wielkopolskie.
W jednym jest rodzina krainek Kortówka, a w drugim rodzina Bucfastów.
Zazimowałem je na dwóch korpusach wielkopolskich 2x7, dennica na siatce.
Nie mam jeszcze doświadczenia więc pewnie gniazdo jest za obszerne.
Dokupiłem teraz ule wielkopolskie z niską ramką 360x180.
Planuję też zakup odkładów.
Swoją przygodę z pszczółkami zacząłem dopiero od czerwca więc nie mam zapasowych ramek z suszem.
Jak prowadzić moje rodzinki, żeby uzyskać już miód z sadów i mniszka?
Czy ramki gniazdowe wielkopolskie nie są na to za duże?
Ewentualnie jak zachęcić pszczoły do wczesnego odciągania węzy na ramkach niskich?

@DAN 

Wysłany: 19.12.13, 01:59

MARKO napisał/a:
Mam jeszcze jedną prośbę o pomoc.
Otóż póki co posiadam dwa ule wielkopolskie.