Forum pszczelarskie- pasieka wędrowna
Regulamin •  FAQ •  Szukaj •  Użytkownicy •  Stats •  Rejestracja •  Zaloguj •  Galeria •  Download

Poprzedni temat :: Następny temat
Przezimowanie pszczół w ulach wielkopolskich
Autor Wiadomość
kaziu53 

Wysłany: 01.09.06, 09:39
Przezimowanie pszczół w ulach wielkopolskich

Zwracam się do WAS o pomoc i prosiłbym o udzielenie odpowiedzi nurtujacych mnie w tym wątku :cry:

Moja pasieka: ule wielkopolskie
kaziu53 

Wysłany: 01.09.06, 14:58

Otóż jestem początkującym pszczelarzem z tego roku :wink: . Posiadam 2 ule wielkopolskie styropianowe.
Co powinienem zrobić żeby pszczoły jako w miarę silne rodziny przezimowały??
1. Czy pozostawia się po 2 korpusy w każdym ulu, po ile ramek w kazdym korpusie, czy zostawia się kratkę odgrodową??
2. Co się odtyka, co zatyka w takim ulu począwszy od dołu od dennicy do powałci na górze??
3. Czy dodatkowo stosuje się ocieplenia w korpusach np. po bokach, z góry??

Bardzo prosiłbym o udzielenie mi odpowiedzi na te pytania.
Podaję moje gg 7967955
Na forum albo na gg lub na skrzynkę prosiłbym o odpowiedzi gdyż zima już tuż, tuż... :???:

@DAN 

Wysłany: 02.09.06, 09:21

Odpowiedź dla kolegi kaziu 53

Proponuję Ci zapoznać się z postem kol. ZygmuntaSzn "Rok w pasiece ZygmuntaSzn". Zygmunt ma duże doświadczenie w gospodarce pasiecznej właśnie w ulach wielkopolskich. Szkoda tylko, że ostatnio przestał pisać, i to nie tylko na tym forum.

Moja pasieka: 50 uli 1/2 Dadant + 50 odkładów w sezonie. Pszczelarstwem zajmuję się od 1970r.
kaziu53 

Wysłany: 02.09.06, 14:27

A mógłbym prosić o link do tej strony bo nie zabardzo orientuję się jeszcze na forum !! :wink:

*geman 

Wysłany: 02.09.06, 14:35

Proszę ;)
http://pasiekawedrowna.ma...zygmuntaszn.htm

nick

Wysłany: 02.10.09, 17:39