Forum pszczelarskie- pasieka wędrowna
Regulamin •  FAQ •  Szukaj •  Użytkownicy •  Stats •  Rejestracja •  Zaloguj •  Galeria •  Download

Poprzedni temat :: Następny temat
Osypane pszczoły na wiosnę
Autor Wiadomość
Adam 

Wysłany: 04.04.06, 18:20
Osypane pszczoły na wiosnę

Jestem początkującym pszczelarzem. Nie wiem dla czego osypały mi się pszczoły. Wykorzystując temperaturę powyżej 15 stopni 3 kwietnia zajrzałem do uli i zobaczyłem straszną wilgoć, pleśń, ociekający z ramek cukier i osypane pszczoły. Nigdy czegoś podobnego nie widziałem. Pszczoły miały pokarm więc z głodu się nie osypały, były zazimowane książkowo, odymione przeciw warozie. Nie było czerwiu. Przy czym chciał bym zaznaczyć, że w początkach lutego zgarniałem śnieg z daszków i wszystko na słuch było dobrze.

Moja pasieka: początkujący
odgo 

Wysłany: 11.04.06, 14:05
Re: Osypane pszczoły na wiosnę

Witam

Adam napisał/a:
...i zobaczyłem straszną wilgoć, pleśń,...

Sam jestem poczatkujacym (pierwsze zimowanie w tym roku) ale chyba to jest niestety odpowiedzia na Twoje pytanie :-( . Prawdopodobnie (z tego co opisujesz) to wlasnie wilgoc "wykonczyla" Twoje pszczoly. Moze bardziej doswiadczeni sie wypowiedza?

Pozdrawiam
Grzegorz

Moja pasieka: 10 rodzin, poczatkujacy
@DAN 

Wysłany: 12.04.06, 01:08

Tak Adam, Grzegorz ma całkowitą rację to wilgoć, a co za tym idzie brak wentylacji wykończyła Twoje pszczoły. Pisałem o tym, w którymś z wcześniejszych postów odpowiadając na pytanie jednego z kolegów.