Forum pszczelarskie- pasieka wędrowna
Regulamin •  FAQ •  Szukaj •  Użytkownicy •  Stats •  Rejestracja •  Zaloguj •  Galeria •  Download
 


Poprzedni temat :: Następny temat
Zimowanie pszczół
Autor Wiadomość
lupidelup 



Wiek: 60
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 18.01.08, 15:59
Zimowanie pszczół

Jestem bardzo początkującym pszczelarzem i jest to moja pierwsza zima z pszczołami. Mam takie pytanie czy to jest normalny objaw jak o tej porze przy wylotku leży parę martwych pszczół czy też świadczy to o jakimś problemie? Raz je zgarnąłem ale po jakimś miesiącu znowu jest po pare sztuk. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Krzysiek.

 


 
     
Ben 



Wiek: 58
Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 27
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 20.01.08, 20:21

Witaj.Zima jest dosyć łagodna i pszczoły w cieplejsze dni mogą dokonywać oblotów ,a co za tym idzie biorą się do sprzątania.Jeżeli tak do jest dobrze,gorsza sprawa jeśli do ula dostały się myszy.Efekt może być podobny ,skutek nie.Przyglądnij się pszczołom przed ulami czy są całe czy po zgryzane?Często też sikorki potrafią przylatywać na ,,obiad".Pozdrawiam.

 
     
Moja pasieka: Pasieka wędrowna,150 rodzin w ulach1\2dadant,miody odmianowe,SPECJALNOść-MIODY LIPOWE
Machew 



Wiek: 35
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 14
Wysłany: 25.08.08, 14:42

Witam, nie dawno dołączyłem do forum. Również jestem początkującym pszczelarzem. Nowe pszczoły, nowe problemy. Nie dawno przyleciał mi rój do starego ula. ul był spruchniały. Dlatego zdecydowałem się przełożyć ramki do lepszego. Stary ul odsunąłem i przykryłem mokrymi matami. Jednak na drugi dzień pszczoły wróciły do starego ula.